وابسته‌های اسمی در زبان اسپانیایی

وابسته‌های اسمی در زبان اسپانیایی

complemento del nombre


وابسته‌های اسمی کلمه یا گروهی از کلمات هستند که همراه اسامی می‌آیند و اطلاعات بیشتری درمورد آن اسم به ما می‌دهند. در این درس با آنها آشنا می‌شویم.

وابسته‌های اسمی

complemento del nombre

معرفی دو مفهوم adyacente و complemento del nombre

در گروه‌های اسمی که در زبان اسپانیایی به آنها sintagma nominal گفته می‌شود، گروهی از کلمات همراه هسته گروه اسمی می‌آیند که معنی آن اسم را کامل می‌کنند و اطلاعات بیشتری درمورد آن اسم به ما می‌دهند. این کلمات به‌طور کلی complement del nombre نام دارند. این وابسته‌های اسمی خود به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول adyacente نام دارند. به گروه دوم هم همان نام complemento del nombre اطلاق می‌گردد که در ادامه به توضیح این دو گروه از وابسته‌های اسمی می‌پردازیم.

adyacentes

نکته‌ای که درمورد adyacentes باید بدانیم این است که این نوع از کلمات معمولاً در عبارت اسمی یک صفت هستند که می‌توانند قبل یا بعد از هسته گروه اسمی بیایند. مثلاً:

la fresca madrugada

سحرگاه خنک

این عبارت یک گروه اسمی است که هسته آن کلمه madrugada به‌معنای صبح است. کلمه fresca یک صفت است که به هسته گروه اسمی اضافه شده. پس نقش کلمه fresca در این عبارت adyacente است.

حالا چند مثال دیگر برای adyacentes باهم می‌بینیم:

el cielo azul

آسمان آبی

los bolígrafos negros

خودکارهای مشکی

el cálido recibimiento

استقبال گرم

نکته:

گاهی ممکن است در یک عبارت اسمی یک اسم با یک حرف اضافه به هسته گروه اسمی اضافه شده باشد که در معنی یک صفت آمده. در این صورت آن کلمه باز هم یک adyacente حساب می‌شود. برای مثال:

Mi amigo de Francia

دوستم از فرانسه

در جمله بالا کلمه Francia یک اسم است که با یک حرف اضافه به هسته گروه اسمی یعنی کلمه amigo اضافه شده. ما می‌توانیم عبارت بالا را به‌صورت mi amigo francés هم بنویسیم. پس در گروه اسمی mi amigo de Francia، عبارت de Francia یک adyacente است.

در ادامه چند مثال دیگر را باهم می‌بینیم که یک اسم به‌همراه حرف اضافه به هسته گروه اسمی اضافه شده و نقش adyacente دارد، زیرا در معنای خود یک صفت است و می‌تواند با یک صفت جایگزین شود.

la portera de Madrid

دروازه‌بان مادریدی

los pantalones de pana

شلوار مخمل کبریتی

complemento del nombre

در معنای کلی به کلماتی که همراه اسم می‌آیند، complemento del nombre گفته می‌شود. اما معمولاً به آن دسته از اسامی که با حرف اضافه به هسته گروه اسمی می‌چسبند و نمی‌توانند توسط یک صفت جایگزین شوند هم complemento del nombre گفته می‌شود. برای مثال:

centro de la ciudad

مرکز شهر

عبارت بالا یک گروه اسمی است که هسته آن کلمه centro می‌باشد. ciudad اسم دیگری است که با استفاده از حرف اضافه به هسته گروه اسمی متصل شده. در این عبارت de la ciudad نقش complemento del nombre را دارد.

مثال‌های بیشتر برای complemento del nombre:

conductor de autobús

راننده اتوبوس

casa de su tía

خانه خاله‌اش

وابسته‌های اسمی در زبان اسپانیایی
بخش بعد
نرم افزار زبان بیاموز

مکالمه، داستان، واژه آموزی و گرامر در زبان بیاموز

هرچیزی که برای یادگیری اسپانیایی لازم داری در نرم افزار بیاموز پیدا میکنی!
  • جعبه لایتنر، انواع فلشکارت و آزمون
  • مکالمه، داستان و آموزش شنیداری
  • گرامر و لغت دانی
  • دیکشنری رایگان آفلاین
همین الان دانلود کن  
دانلود اپلیکیشن آموزشی + دیکشنری رایگان