کاربرد نقطه ویرگول در زبان انگلیسی

کاربرد نقطه ویرگول در زبان انگلیسی

Semicolon


این درس درباره علامت نگارشی نقطه ویرگول و کاربردهای مختلف آن در زبان انگلیسی است. برای آشنایی با این علامت نگارشی و مقایسه‌اش با فارسی این متن را بخوانید.

نقطه ویرگول

Semicolons

نقطه ویرگول همانطور که از اسمش پیداست از یک نقطه و یک ویرگول در پایینش ساخته می‌شود (;). این علامت در فارسی، برعکس زبان انگلیسی نوشته می‌شود، یعنی ویرگول بالای نقطه قرار می‌گیرد (؛).

کاربردها

کاربرد اول:

اگر یک جمله مرکب حرف ربط (conjunction) نداشته باشد، باید دو بخش جمله مرکب را با نقطه ویرگول از هم جدا کنید. (دقت کنید که اگر هیچ علائم نگارشی نگذارید جمله اشتباه می‌شود). اگر جمله بعدی، حرف ربط داشته باشد، می‌توانید یا از ویرگول استفاده کنید یا از نقطه ویرگول (انتخاب با شماست). به مثال‌ها توجه کنید:

کاربرد دوم:

شما می‌توانید قبل از واژه‌ها و عبارت‌های معرفی‎کننده لیست مانند namely و however و therefore و (.that is (i.e و (.for example (e.g و for instance علاوه بر ویرگول از نقطه ویرگول هم استفاده کنید. زمانی بهتر است نقطه ویرگول بگذارید که بعد از این عبارت‌ها و واژه‌ها جمله کامل باشد (اگر جمله کامل نبود و فقط لیستی از واژه بود بهتر است از ویرگول استفاده کنید). با توجه کردن به مثال موضوع روشن‌تر می‌شود:

کاربرد سوم:

وقتی از لیستی می‌خواهید صحبت کنید که هر کدام از آیتم‌هایش خود دارای ویرگول است، برای جدا کردن آیتم‌های لیست از نقطه ویرگول استفاده کنید، مثلا:

This conference has people who have come from Boise, Idaho; Los Angeles, California; and Nashville, Tennessee.

کاربرد چهارم:

وقتی در یک جمله مرکب، یکی از جمله‌ها دارای ویرگول باشد، آنگاه برای جدا کردن دو بخش جمله باید از نقطه ویرگول استفاده کنید، مانند مثال‌های زیر:

بخش قبل
کاربرد نقطه ویرگول در زبان انگلیسی
بخش بعد
نرم افزار زبان بیاموز

مکالمه، داستان، واژه آموزی و گرامر در زبان بیاموز

هرچیزی که برای یادگیری انگلیسی لازم داری در نرم افزار بیاموز پیدا میکنی!
  • جعبه لایتنر، انواع فلشکارت و آزمون
  • مکالمه، داستان و آموزش شنیداری
  • گرامر و لغت دانی
  • دیکشنری رایگان آفلاین
همین الان دانلود کن  
دانلود اپلیکیشن آموزشی + دیکشنری رایگان