معرفی جغرافیای کشور اتریش

معرفی جغرافیای کشور اتریش

Geography

جغرافیای اتریش

Geography of Austria

اتریش کشوری نسبتا کوچک واقع در مرکز اروپا است و 83.879 کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور از غرب با سوئیس و لیختن‌اشتاین، از شمال با آلمان، جمهوری چک و اسلواکی، از شرق با مجارستان و از جنوب با اسلوونی و ایتالیا مرز مشترک دارد. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند. تقریبا 38.4% اراضی اتریش مختص به کشاورزی است و 47.2% خاک اتریش جنگل است. بخش‌های شمالی و شرقی بیشترین تراکم جمعیتی را دارد و حدود دو سوم جمعیت در این مناطق زندگی می‌کنند.

مناطق جغرافیایی

اتریش را می‌توان به سه بخش جغرافیایی تقسیم کرد:

  • بزرگترین بخش جغرافیایی مناطق کوهستانی آلپ (Alpine Region) است که 62% خاک اتریش را تشکیل می‌دهد. رشته کوه آلپ از مرکز به سمت غرب کشیده شده است. در این منطقه رشته‌کوه‌های باواریان (Bavarian)، کارنیک (Carnic) و اوتستالر (Otztaler) وجود دارند. بلندترین نقطه اتریش رشته کوه‌های‌ تورن (Tauern) است که 3798 متر ارتفاع دارد.
  • منطقه تپه‌زار (Hill Country) در شمال رودخانه دانوب واقع است. این منطقه شامل تپه‌های جنگلی و کوهستانی است و تا مرز جمهوری چک گسترده است.
  • منطقه دشت (Lowlands) در شرق و جنوب شرقی اتریش است. این منطقه مختص به کشاورزی است. بخشی از دشت پانونیا (Pannonian Plain) در اتریش قرار گرفته و 28% خاک کشور را به خود اختصاص داده است.

رودها و رودخانه‌ها

رودهای بسیاری از رشته کوه‌های اتریش جاری هستند. بیشترین تعداد رودها در جنوب و شرق سالتسبورگ وجود دارند.
بزرگترین دریاچه اتریش دریاچه نوزیدلر است (Neusiedler See) که میراث جهانی یونسکو در اتریش و مجارستان محسوب می‌شود.
رودخانه دانوب (Danube) با 2850 کیلومتر طول مهمترین و بزرگترین رودخانه کشور اتریش محسوب ‌می‌شود. این رود، دومین رود طولانی اروپا است و از شاهراه‌های مهم تجاری قاره است.

آب و هوا

اتریش کشوری با آب و هوای معتدل است که از آب و هوای آتلانتیک و قاره ای تأثیر می‌پذیرد. اتریش اقلیم قاره ای دارد. در این منطقه بارش اندک ، تابستان‌ها گرم و زمستان سرد و معتدل است. در مناطق کوهستانی اطراف کوه‌های آلپ (که بخش بزرگی از خاک اتریش را شامل می‌شود) زمستان طولانی و بارش برف و باران زیاد است. مناطقی که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، در تمامی سال پوشیده از برف هستند.در مابقی بخش‌های اتریش آب و هوا معتدل و قاره‌ای است و این بخش‌ها تقریبا چهار فصل محسوب می‌شوند. به طور کلی شرق کشور خشک تر از غرب آن است و در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی (کوهستانی) است.

بخش قبل
معرفی جغرافیای کشور اتریش
بخش بعد
نرم افزار زبان بیاموز

مکالمه، داستان، واژه آموزی و گرامر در زبان بیاموز

هرچیزی که برای یادگیری انگلیسی لازم داری در نرم افزار بیاموز پیدا میکنی!
  • جعبه لایتنر، انواع فلشکارت و آزمون
  • مکالمه، داستان و آموزش شنیداری
  • گرامر و لغت دانی
  • دیکشنری رایگان آفلاین
همین الان دانلود کن  
دانلود اپلیکیشن آموزشی + دیکشنری رایگان